iPhone w służbie zarządzania czasem

Większość czynności związanych z zarządzaniem czasem wykonuję na urządzeniu, które zawsze i wszędzie mi towarzyszy. Bohaterem dzisiejszego wpisu będzie iPhone i aplikacje bez których nie wyobrażam sobie komfortowego dnia.

Mieć wszystko pod kontrolą. Dla każdego z nas może to oznaczać coś całkiem innego. W poprzednim wpisie przestawiłem Wam swój punkt widzenia. W tym pokażę, dzięki jakim aplikacjom udaje mi się jakoś jeszcze (prawie) nad wszystkim panować. To będzie moje „ABC”.

A - Clear

Clear
Aplikacja przydatna przy tworzeniu prostych list do odhaczania (to-do). Ostatnio używam jej głównie przed wyjazdami, żeby nie zapomnieć o najdrobniejszej rzeczy. Nie ma nic gorszego od tego, by pobyt w obcym, nieodkrytym i kipiącym od atrakcji mieście zacząć od poszukiwania sklepu ze… skarpetkami. Program przyjazny w użyciu, obsługiwany przy pomocy prostych gestów.

B - Fantastical

Po prostu świetny kalendarz. Jego zaletą jest to, że, oprócz możliwości dodawania wydarzeń, obsługuje jednocześnie zarządzanie zadaniami. W standardzie iOS (system na mobilne urządzenia Apple’a) ma do zaoferowania do tego celu dwie osobne aplikacje: „Kalendarz” i „Przypomnienia”. Widok zadań i wydarzeń na jednym ekranie bardziej do mnie jednak przemawiał (piszę w czasie przeszłym, bo dziś Fantastical’a używam tylko do zapisywania wydarzeń w kalendarzu, a do zarządzania zadaniami służą mi programy opisane poniżej). Poza tym, kalendarz ma inteligentną funkcję dodawania spotkań. Wystarczy napisać „Fryzjer Tue 15”, by Fantastical dodał do kalendarza wizytę do fryzjera, oczywiście pod właściwą datą i godziną. Niestety aplikacja nie obsługuje języka polskiego.

C - OmniFocus i Things

OmniFocus
Wyższa szkoła jazdy.  Dla tych, którzy uwielbiają marzyć, a do marzeń dochodzą realizując kolejne cele. W drodze do celu potrafią zidentyfikować projekty do wykonania, które łatwo realizują, dzieląc je na pojedyncze zadania. Tutaj podział między 2 aplikacje jest w moim przypadku bardzo czytelny:

Things (tylko służbowe zastosowanie) - zarządzanie zadaniami przypisanymi do współpracowników;
OmniFocus - wszystko inne. Ot, moja aplikacja numer 1. 

Dziś krótko. 30 stopni za oknem.


Komentarze